Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Ronja o plast.......

Av blondizh - 15 oktober 2008 21:19

..vet inte vad det är men hon verkar ha fastnat för ordet plast...

För ett tag sedan så satt jag o Ronja i badet med en massa badgrejjer..

- Mamma, varför flyter ponnyhästen o ankan??

- För att dom är gjorda av plast.

- Men varför flyter dina bröst då?? Dom är ju inte gjorda av plast. Du har väl inga plast tuttar....

Jag skratta så infernaliskt... Hon förstod ju inte att vissa faktiskt har "plast tuttar".... Men rätt hade hon ialf, för det har jag inte...


Idag frågade hon mig om Anki var hennes plast farmor.... Blev helt ställd, visste inte riktigt vad jag skulle svara.... Men vill hon kalla Anki för farmor så får hon det för mig men jag sa att hon ska nog fråga Anki först..

Aha, säger Ronja.. så om jag får det, då får jag kalla Kjell för plast farfar då!!

Hon är bra go lill gumman min...


Efter middagen idag så gick vi bort på caféet o fikade en sväng o barna gjorde läxorna, lekte m.m

Efter det så var det dags för bastun.. "tvagning" med andra ord.. :P

Mysigt värre.. Slutade med att jag o barna hade vattenkrig därinne...hehe

Till sist utbrister Ronja att nu får det vara nog minsann...

- Jag tror inte att Mitthem blir så glad om dom får reda på det här, bara att börja städa!!!

Lite roar småbarnen, man kan ju faktiskt undra ibland vem som är vuxen o inte..hehehe


Nepp, nu ska jag ta mig lite te o rostade mackor för att sedan ta o krypa till kojs.. Natt natt på er allihopa...


Plastikpadding

 
 
anki

anki

16 oktober 2008 12:08

Så då har vi blivit med plastbarnbarn då ha ha undrar hur de ser ut kram plastsvärmor

http://anki.bloggagratis,se

 
anki

anki

17 oktober 2008 09:59

tänkte ringa dig men har inget telefonnummer skicka över det är du snäll/ mvh Svärmor

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blondizh - 7 september 2009 09:44

...en ny blogg!!!!!!!!!!!!!!!!   http://blondizh.wordpress.com/   Tjingeling.... ...

Av blondizh - 7 augusti 2009 21:52

... efter en underbar vecka.... Orkar inte uppdatera mer just nu, är helt slut... :P    Men vi mår bara bra allihopa... Håller på med att tvätta maskin 9 o 10... Mycket tvätt blir det... Ronja fick en öring ialf o bjussar på en bild...   Skogstomten....

Av blondizh - 1 augusti 2009 11:03

....må jag säga... ;) Ska inte skriva så mycket nu heller... Håller på att packa det sista inför en liten husvagns semester..... :P Längtar verkligen.. Vill ut i skogen håller på att bli galen här i stan.... Nää, får väl uppdatera mer när vi kommer h...

Av blondizh - 22 juli 2009 06:03

...till denna sida o HOPPAS/VILL att ni skriver under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   http://jalonen.blogg.se/2009/july/frikanns-fran-grov-valdtakt.html?_tmp=1a09d1fd27f80225193f5464397d2260bc59efa0 ...

Av blondizh - 21 juli 2009 12:59

...som bubblar på inom mig så jag blir galen snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner/tänker så pass mycket på vissa saker.... Vill inte skriva om det allt för mycket här men jag måste få ur mig det på nåt vis.... Lite ialf.... Slår tillbaka känslorna o ...

Ovido - Quiz & Flashcards