Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av blondizh - 15 oktober 2008 21:19

..vet inte vad det är men hon verkar ha fastnat för ordet plast...

För ett tag sedan så satt jag o Ronja i badet med en massa badgrejjer..

- Mamma, varför flyter ponnyhästen o ankan??

- För att dom är gjorda av plast.

- Men varför flyter dina bröst då?? Dom är ju inte gjorda av plast. Du har väl inga plast tuttar....

Jag skratta så infernaliskt... Hon förstod ju inte att vissa faktiskt har "plast tuttar".... Men rätt hade hon ialf, för det har jag inte...


Idag frågade hon mig om Anki var hennes plast farmor.... Blev helt ställd, visste inte riktigt vad jag skulle svara.... Men vill hon kalla Anki för farmor så får hon det för mig men jag sa att hon ska nog fråga Anki först..

Aha, säger Ronja.. så om jag får det, då får jag kalla Kjell för plast farfar då!!

Hon är bra go lill gumman min...


Efter middagen idag så gick vi bort på caféet o fikade en sväng o barna gjorde läxorna, lekte m.m

Efter det så var det dags för bastun.. "tvagning" med andra ord.. :P

Mysigt värre.. Slutade med att jag o barna hade vattenkrig därinne...hehe

Till sist utbrister Ronja att nu får det vara nog minsann...

- Jag tror inte att Mitthem blir så glad om dom får reda på det här, bara att börja städa!!!

Lite roar småbarnen, man kan ju faktiskt undra ibland vem som är vuxen o inte..hehehe


Nepp, nu ska jag ta mig lite te o rostade mackor för att sedan ta o krypa till kojs.. Natt natt på er allihopa...


Plastikpadding

Av blondizh - 15 oktober 2008 11:34

..... det är den stora frågan... Hmmm..

Pärlan gick igenom besiktningen idag, prickfritt med lite munläder...

TACK ÄLSKLING FÖR ATT DU FINNS!!!!!!

Men nu har jag ju vant mig med att köra Sur-Ärtan så nu vet jag inte om jag vill ha Pärlan tillbax.. vet ju nån annan som är så sugen på Pärlan..undra vem det kan vara.. ;)

Men det får väl vara ombytta roller då ett tag tills vi ledsnar o då får vi väl börja att turas om..hehehe



Måste bara säga att det är såååå fruktansvärt skönt att inte vara ensam om o ha körkort, utan att kunna dela  på saker som ska göras.. med t ex skjutsningar på skola, dagis, träningar, handlingar m.m Att inte behöva vara nåns privata taxichaffis jämt o ständigt .....



Tror jag håller på att bli galen snart... saknar verkligen badrummet, bada, duscha, o framför allt att slippa vänta på nån ska bli klar på skithuset!!!!


Fullrulle är det här hemma ialf... fast lite tyst nu när inte Freja är hemma, men hon kommer hem imorrn.. :D


Jag o Ronja var ute länge igår kväll för hon skulle visa/lära mig ett nytt spel som heter "Monster" ... Man ritar upp 4 stora rutor o en liten ruta i mitten typ, sk serva ruta typ...  Sen så markerar man dom andra med 1-4.. Den som står i fyran servar till tvåan o så är spelet igång mellan varandra. Den som missar åker ut lr ner på ett.. Det roliga med det hela är att detta gjorde även jag på skolan när jag var liten men då hette det nåt helt annat... "Nigger" hette det då...   Men det kunde jag ju inte säga till henne..Ser riktigt framför mig när Ronja står på skolgården o ska förklara för klasskompisarna att detta har min mamma oxå spelat när hon var liten men då hette det NIGGER!!!   hahaha


Nää, nu ska jag ta o grejja klart här innan Go Gubben åker på jobbet..


Undra sa flundra


Ovido - Quiz & Flashcards