Alla inlägg den 8 december 2008

Av blondizh - 8 december 2008 16:13

... blev inringd på jobb imorrn mellan 7.30-15.30 det enda jag gruvar mig för är körningen dit... Gillar inte att köra i detta väder samt halkan... :(

Är ju en lång, krokig uppförsbacke oxå.. Bläää!!!

Men det blir ju lite extra cash ialf o det kan ju alltid behövas.. :D

Just nu håller älsklingen på med maten.... Barna spelar lite lexia på deras dator.... Jag o Freja leker med den lilla datorn..hehe...

Nää, ska väl kanske ta o återgå till det...

Hej så länge...


Gruvinen...

Av blondizh - 8 december 2008 09:09

... Vet inte riktigt vad jag ska skriva...

Ronja o Virre kom hem igår... Vi åt mat, fikade adventsfika o bara prata om allt möjligt... Dom är bra roliga dom 2 tillsammans...

sist dom var här så satt jag o Erica i soffan o Ronja i mitten... vi busade med ett sugrör... Erica fick tag på det o sa till Virre:

- Hjälp mig! Ta den....

Virres utrop:

-Nää!!! Jag hjälper isf Ronja....

Erica:

-Varför då?? Sviker du mig??

Virre:

- För hon o jag är tillsammans.. Eller vi bor tillsammans...

Hhahaah

Det var ju det senare som han menade men det lät så roligt.... :P


Har tänkt mycket på det ena o det andra....

Bl a om hur glad jag är att jag verkligen har fått sett vissa sidor hos människor som har stått en ganska nära....

Hur dom sket i mig när jag separerade ifrån barnas pappa, för tydligen så uppfattade dom som om det var jag som ville (bidrog) till det hela... Kom ju överens med R om att inte säga nåt eftersom han ville inte att folk skulle se ner på honom i området/umgänges kretsen vi bor/är i...

Vi skulle bara säga att vi växt ifrån varandra....

Efter ett tag fick man ju höra hur jag hade kastat ut han o han fick leva som en lodis med en kappsäck bara... Stackars R!!!!

Jag var ju en JÄVEL!!!!!

Men, men, försökte att inte bry mig så mycket... Men till det hela så var det han som valde att flytta efter alla lögner o dubbelspel som HAN körde..

Kan inte beskriva hur dåligt jag mådde....

För det första: Att bli så sviken av nån som man litade på mest har satt sina spår kan jag lova.... Tankarna kretsade om vad som var sant igentligen... En lögn ersatte alltid en annan... Har allt under dessa 10 år bara varit lögner?? m.m

Men tyvärr så blev det väl inte riktigt som R hade tänkt.... Men man kan ju alltid fortsätta manipulera o utnyttja Jeanette.... Men eftersom jag är som jag är... Tror på familjen eftersom jag inte har haft direkt nån själv så lät jag det gå som det gick... Skyller inte på någon men jag har svårt att förstå hur man kan göra så mot nån som man påstår betyder så mycket...

Folk talade ju om för mig att han bara utnyttjade mig, även hans egen syster....

Till slut gav jag upp o ställde ett ultimatum...  Vilket jag är tacksam över idag... Vägen har varit lång, har fortfarande sviter men jag är medveten om dom o försöker att lita m.m på folk som står mig nära...

Det jag tycker är intressant med det hela är att "våran" bekantskaps krets som inte ens hörde av sig o kollade snett på en umgås inte med R längre...

Sanningen kom väl ikapp till slut... Slog tillbaka o hårt dessutom...

Får ett samtal m.m ibland från så kallade vänner men jag har valt mina o det med omsorg... Jag har alltid varit den som ställer upp på folk i alla väder, nog för att jag inte räknar med att få nåt tillbaka utan jag gör det för att jag vill.... Men när jag verkligen behövde det så vände folk mig ryggen....

Sen dess bestämde jag mig att sluta vara så snäll o förlåtande jämt....  Med andra ord så spelar det ingen roll vad dom kommer med.. Jag har vänner som jag kan lita på o som fanns där när jag behövde dom.. Dom tog ingens parti vilket jag uppskattar... Dom stöttade mig igenom allt o jag är EVIGT TACKSAM för det!!!!

Inte för att jag är otrevlig lr så när jag träffar dom lr när dom ringer... MEN jag kommer aldrig att släppa in dom i mitt liv igen... Visst alla kan göra fel men när man upprepar dom gång på gång...

Är så fruktansvärt glad att det gick som det gick.... Hade bestämt mig för att vara sj resten av mitt liv när Micke helt oväntat stövlade in... :)

Inget planerat mer än att ha nån o prata med o fiska m.m eftersom vi hade samma intressen.... Vad man kan lura sig sj ibland...Hahaha

Är så tacksam för att du stövlade in i mitt hjärta älskling.... Vad skulle jag göra utan dig??   ÄLSKAR DIG!!!!


Vad jag pladdrar på då... Kanske ska ta mig lite kaffe.... Gott, gott... :)


Love is in the air...






Ovido - Quiz & Flashcards