Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Utmanad av 2 st.....

Av blondizh - 23 februari 2009 08:18

.....Jag har blivit utmanad av: Ullis o Marie..

 Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.

Ullis o Marie har listat dessa 5 urk saker.. Tar Ullis först o sedan Maries...


1. Surströmming.. Men hallo bara Ordet sur fisk Bläää och lukten!!!!!

2.Siller av alla dess slag usch tycker bara inte om, men mina barn älskar det.

3.Bläckfisk ALDRIG mera provat 1 gång och det räckte!!!!

4.Kalkon mee not like,vet inte men tycker inte om smaken...

5.Saltfläsk Fy faan bara en massa äckligt sladdrigt fett med salt!!!!


Mina svar:

1.Surströmming..Aldrig

2.Sill..Älskar sill...

3.Bläckfisk..Såå fruktansvärt gott..Speciellt friterad på kina med soya till..

4.Kalkon Gott...

5.Saltfläsk..Är oxå gott med rotmos till..  :P



1. Pölsa, ja joooooo jag VET vad den innehåller ju

2. Surströmming, come on RUTTEN FISK need to say no more “kräkas”

3. Grisfötter i all dess form, man går på fötter inte äter dom =(

4. Mögelostar som dom är =( äts ENBART kokade i såser

5. Bambuskott, slimiga, knepig smak, försöker utge sig för att vara en grönsak men NEJ jag har genomskådat denna vidriga lilla Wannabe, det är inte gott och ingen grönsak, FUSK…..


Mina svar:

1.Pölsa Mmmm...Även Ronjas favvomat!!!

2.Surströmming..ALDRIG

3.Grisfötter..Vågar inte ens prova..

4.Mögelostar..MUMS..Kan inte ens ha det framme för då äter inte Freja någonting annat... ;)

5.Bambuskott..Gott i grytor o kinamat...


Då ska alltså jag försöka komma på 5 saker som jag INTE äter...Hmmm..2 är redan tagna... Surströmming o grisfötter....


1. Bruna bönor...Så äckligt slemmiga...Uscha!!!

2. Banan... Klarar inte av det sen barna var små..Mosad banan på kläder m.m...Bläää Kommer inte in i min mun...

3. Fårtestiklar... Ser så fruktansvärt vidrigt ut....*URK*

4. Sniglar.. Måste jag ens kommentera det....

5. Gädda.. Anser inte att det är en matfisk!!!!!!!!


Jag utmanar:

1. Madde...

2. Hanna...

3. Sandra H...

4. Fiona...

5. Anki...


Tappat matlusten... :P


 
 
anki

anki

23 februari 2009 17:27

Blir nog svårt med den utmaningen för jag äter nog allt vad jag vet. kram anki

http://anki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blondizh - 7 september 2009 09:44

...en ny blogg!!!!!!!!!!!!!!!!   http://blondizh.wordpress.com/   Tjingeling.... ...

Av blondizh - 7 augusti 2009 21:52

... efter en underbar vecka.... Orkar inte uppdatera mer just nu, är helt slut... :P    Men vi mår bara bra allihopa... Håller på med att tvätta maskin 9 o 10... Mycket tvätt blir det... Ronja fick en öring ialf o bjussar på en bild...   Skogstomten....

Av blondizh - 1 augusti 2009 11:03

....må jag säga... ;) Ska inte skriva så mycket nu heller... Håller på att packa det sista inför en liten husvagns semester..... :P Längtar verkligen.. Vill ut i skogen håller på att bli galen här i stan.... Nää, får väl uppdatera mer när vi kommer h...

Av blondizh - 22 juli 2009 06:03

...till denna sida o HOPPAS/VILL att ni skriver under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   http://jalonen.blogg.se/2009/july/frikanns-fran-grov-valdtakt.html?_tmp=1a09d1fd27f80225193f5464397d2260bc59efa0 ...

Av blondizh - 21 juli 2009 12:59

...som bubblar på inom mig så jag blir galen snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner/tänker så pass mycket på vissa saker.... Vill inte skriva om det allt för mycket här men jag måste få ur mig det på nåt vis.... Lite ialf.... Slår tillbaka känslorna o ...

Ovido - Quiz & Flashcards