Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Julpyntning...

Av blondizh - 1 december 2008 10:55

... för fulla muggar.... :P    Har lite kvar i barnas rum samt så måste jag ut o plocka lite granris till ballis o till en egengjord adventstake...

Ska ta o snabeldraken o moppen lite senare idag oxå... skulle ju behövas..

Idag så har barna åkt till respektive mamma/pappa... Tråkigt, är sååå jobbigt dom första dagarna innan man har hunnit smälta allt.. Blir så tyst här hemma... Inga barnsben som springer lr barna rop... :(

I lördags så var vi ute hela dagen o åkte snowracer... Först i en 2 timmar efter lunch o sen 3 timmar efter maten.... Men skoj var det... Hanna kom ut med Alex o Lill-Victor oxå.. Solveig o hennes föräldrar kom oxå ut.. Skoj skoj... Vi hade race ner för backen..Hahaha... :D

Freja har ju fått en egen snowracer o hon ville inte kliva av.. Varje gång vi åkte ner för backen lät hon:

-Wiieeee!!!!

Hampus ville dra runt hon så han drog hon upp o ner för backen... :)

Ronja o Lill-Victor tävlade ner för backen så det stod härliga till... Virre o Alex byggde ett hopp m.m som dom åkte i...  Vi vuxna kunde ju inte heller låta bli o åka.... Micke skulle försöka prejas men lyckades inte så värst bra... Han kom sist o kortast ialf..Mohahaha...


Igår så var vi ut i Birsta en sväng o inhandlade skor åt Virre eftersom jag inte hann i fredags som det var tänkt...

Sedan bar det vidare in på IKEA o barna var inne vid lekrummet medans vi gick runt o shoppade lite hem...

Hem o fixade lite adventsfika.. Shrek o Fiona kom på fika dom med..


Fick ett brev av Hampemannen när han kom som pappa hade hjälpt han o skriva... Bl.a så stod det med stora bokstäver...

"JAG ÄLSKAR DIG MAMMA MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN!"

Gissa om jag blev rörd....... ;)  Mammas lilla go ponke!!!!


Ronja blev så ledsen idag när jag lämnade henne på skolan.. Ville inte alls till pappa denna gång...:(   Jobbigt när det är så men det går ju i perioder...

Men hon skulle ringa ikväll om hon fortfarande kände så så får vi se hur det blir under veckan....


Ska väl ta mig en kopp java o köra igång med snabeldraken kanske...

Ha dé gutt...


Tomtemor...


 
 
anki

anki

1 december 2008 12:46

Är bara att komma ut och knycka granris är hemma alla dagar utom onsdag då ska jag iväg en sväng kram svärmor Anki

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blondizh - 7 september 2009 09:44

...en ny blogg!!!!!!!!!!!!!!!!   http://blondizh.wordpress.com/   Tjingeling.... ...

Av blondizh - 7 augusti 2009 21:52

... efter en underbar vecka.... Orkar inte uppdatera mer just nu, är helt slut... :P    Men vi mår bara bra allihopa... Håller på med att tvätta maskin 9 o 10... Mycket tvätt blir det... Ronja fick en öring ialf o bjussar på en bild...   Skogstomten....

Av blondizh - 1 augusti 2009 11:03

....må jag säga... ;) Ska inte skriva så mycket nu heller... Håller på att packa det sista inför en liten husvagns semester..... :P Längtar verkligen.. Vill ut i skogen håller på att bli galen här i stan.... Nää, får väl uppdatera mer när vi kommer h...

Av blondizh - 22 juli 2009 06:03

...till denna sida o HOPPAS/VILL att ni skriver under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   http://jalonen.blogg.se/2009/july/frikanns-fran-grov-valdtakt.html?_tmp=1a09d1fd27f80225193f5464397d2260bc59efa0 ...

Av blondizh - 21 juli 2009 12:59

...som bubblar på inom mig så jag blir galen snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner/tänker så pass mycket på vissa saker.... Vill inte skriva om det allt för mycket här men jag måste få ur mig det på nåt vis.... Lite ialf.... Slår tillbaka känslorna o ...

Ovido - Quiz & Flashcards