Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Samtal från R.....

Av blondizh - 16 januari 2009 13:21

.....som ringde o hade ett dilema....

Ronja är bjuden på kalas på lördag.... min första reaktion var att han skulle vilja att jag gick med henne eftersom han går INTE på sånt....

Men så var då inte fallet....  Tjejen som ska ha kalaset har vattkoppor lr hur det stavas.... så hon är hemma ifrån skolan....

Men hon skulle ha kalaset ändå pga att dom flesta tjejerna i klassen hade redan haft det....

Saken är ju att varken Ronja lr Hampus har haft det lr nån annan barnsjukdom..(än sålänge ialf)....

Man vill ju helst inte att dom ska vara sjuka överhuvudtaget men livet funkar ju inte så....

Det har gått alla dess sjukdomar på dagis samt löss men dom har aldrig lyckats blivit smittad av nått....

Men samtidigt när det gäller vattkoppor så ju tidigare dom får det ju mildare blir det....

Mitt svar blev att det är upp till honom o ta det beslutet.... Men att han måste fråga Ronja vad hon vill oxå....

Hon ville gå på kalaset men inte bli sjuk... :P

Go gumman mammas......

Tyckte att han får förklara att det finns inget sånt allternativ....

2 allternaiv... Gå på kalaset o ev. bli sjuk lr vara hemma o vara frisk... Men inget säger att hon inte kan få det ändå....

Men i slutändan så är det ju han som få ta beslutet ändå...

Jag backar upp vilket som... Det är nått som vi verkligen är överens om att får man inte för den ena föräldern så ska man inte kunna ringa till den andra o få som man vill....


Nog om detta.... Älsklingen gick nyss till M o ska hjälpa hon med datorn o jag ska kila upp till brorsan o slurpa lite go kaffe....


Pööössssssssss....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blondizh - 7 september 2009 09:44

...en ny blogg!!!!!!!!!!!!!!!!   http://blondizh.wordpress.com/   Tjingeling.... ...

Av blondizh - 7 augusti 2009 21:52

... efter en underbar vecka.... Orkar inte uppdatera mer just nu, är helt slut... :P    Men vi mår bara bra allihopa... Håller på med att tvätta maskin 9 o 10... Mycket tvätt blir det... Ronja fick en öring ialf o bjussar på en bild...   Skogstomten....

Av blondizh - 1 augusti 2009 11:03

....må jag säga... ;) Ska inte skriva så mycket nu heller... Håller på att packa det sista inför en liten husvagns semester..... :P Längtar verkligen.. Vill ut i skogen håller på att bli galen här i stan.... Nää, får väl uppdatera mer när vi kommer h...

Av blondizh - 22 juli 2009 06:03

...till denna sida o HOPPAS/VILL att ni skriver under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   http://jalonen.blogg.se/2009/july/frikanns-fran-grov-valdtakt.html?_tmp=1a09d1fd27f80225193f5464397d2260bc59efa0 ...

Av blondizh - 21 juli 2009 12:59

...som bubblar på inom mig så jag blir galen snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner/tänker så pass mycket på vissa saker.... Vill inte skriva om det allt för mycket här men jag måste få ur mig det på nåt vis.... Lite ialf.... Slår tillbaka känslorna o ...

Ovido - Quiz & Flashcards