Alla inlägg den 16 januari 2009

Av blondizh - 16 januari 2009 18:28

.....på att älsklingen ska bli klar i duschen så jag får hoppa in o göra mig klar.... :P

Vi ska gå o se "Bride wars".... Verkar vara ganska rolig ialf.....

Hade helst velat sett "Australia" men den är för lång..... Kan inte sitta så länge i en biostol....


Blir ingen skoteråkning imorrn på förmiddagen.... :(

Får ta det någon annan helg framöver istället....   Blir ju en bit att åka samt att vi hade lite annat inplanerat oxå....


Såg "Generation fett" igår.... Brukar titta på det... Tycker det är otroligt vilket bra självförtroende vissa har..... Faan en annan har ju mer kroppskomplex än dom.... Tycker dom är helt otroligt starka individer...

Nog för att jag brukar inte bry mig vad andra tycker om vad jag har på mig m.m

Vill jag gå i mina Hummelbrallor fulla i målarfärg på stan/IKEA så gör jag det...... Inga problem....

Men likt förbenat så har jag ju kroppskomplex som dom flesta andra....

Äntligen kom han ut så jag kan få tvaga min sunkmamma kropp... :P


Tjenis...

Av blondizh - 16 januari 2009 13:21

.....som ringde o hade ett dilema....

Ronja är bjuden på kalas på lördag.... min första reaktion var att han skulle vilja att jag gick med henne eftersom han går INTE på sånt....

Men så var då inte fallet....  Tjejen som ska ha kalaset har vattkoppor lr hur det stavas.... så hon är hemma ifrån skolan....

Men hon skulle ha kalaset ändå pga att dom flesta tjejerna i klassen hade redan haft det....

Saken är ju att varken Ronja lr Hampus har haft det lr nån annan barnsjukdom..(än sålänge ialf)....

Man vill ju helst inte att dom ska vara sjuka överhuvudtaget men livet funkar ju inte så....

Det har gått alla dess sjukdomar på dagis samt löss men dom har aldrig lyckats blivit smittad av nått....

Men samtidigt när det gäller vattkoppor så ju tidigare dom får det ju mildare blir det....

Mitt svar blev att det är upp till honom o ta det beslutet.... Men att han måste fråga Ronja vad hon vill oxå....

Hon ville gå på kalaset men inte bli sjuk... :P

Go gumman mammas......

Tyckte att han får förklara att det finns inget sånt allternativ....

2 allternaiv... Gå på kalaset o ev. bli sjuk lr vara hemma o vara frisk... Men inget säger att hon inte kan få det ändå....

Men i slutändan så är det ju han som få ta beslutet ändå...

Jag backar upp vilket som... Det är nått som vi verkligen är överens om att får man inte för den ena föräldern så ska man inte kunna ringa till den andra o få som man vill....


Nog om detta.... Älsklingen gick nyss till M o ska hjälpa hon med datorn o jag ska kila upp till brorsan o slurpa lite go kaffe....


Pööössssssssss....

Ovido - Quiz & Flashcards