Alla inlägg den 12 januari 2009

Av blondizh - 12 januari 2009 11:29

....åkte på idag istället...... Snacka om fynd.... :D

Hittade 2 vårjackor, en till Virre o en till Ronja.... Ett par täckbyxor till Virre, hittade ingen jacka men får söka vidare... En mössa till älsklingen....

2 par jeans, ett par till Freja o ett par till Ronja.... Hittade även en super gullig tunika/klänning till Freja....   En overall till Freja i fine-tex material som hon även kommer att kunna ha till våren när det är blött ute....

Men om den inte passar vilket jag tror att den gör så fick jag byta den fast det bara var en veckas ågren när hon kommer hit igen.... Tur man har kontakter... ;)

Allt för under 800 kr...... :P

Det dyraste var Virres täckisar (no rea).... Så jag är riktigt nöjd, förrutom att jag inte hittade en jacka då till Virre... :(

Får väl se om man kan slänga in några bilder på allt lite senare..(har inge batteri i kameran)....

Nepp, dags för Jeanette tid o slänga sig i sängen o glo på en film...


Tjopp....

Av blondizh - 12 januari 2009 08:28

..... Nu har alla barnen åkt...  Hampus o Ronja gick till pappa igår, Ronja var såååå ledsen... :(     Mammas lillhjärta....

Virre var lite ledsen han nu oxå på morgonkulan... Hans vantar var blöta, han hade glömt o sagt till så vi kunde hänga upp dom igår kväll o stoppat ner dom i lådan istället.... Jackan hade han lagt på botten i garderoben så den var fuktig vid ena fickan men han skulle inte ha den... Så han tog en annan istället...Lite tråkigt med vantarna eftersom nu hade han bara tumvantar kvar.... Alla andra är spårlöst borta.... Får ta en sväng imorrn o kika efter lite fler vantar m.m

Vantar brukar ju försvinna precis som makan till strumpan..hehehe

Lill-fisen var så go här o skulle ha pusskalas innan hon åkte... Hon har ju kommit in i "min"-perioden.... Allting är hennes.... 

-"Nanne", min!!!!

-Nää....

Oxå lägger hon tillbax den...

Hon har blivit bättre i förkylningen ialf.... Rosslar inte på natten längre o hostan är borta..... Det ända som är kvar är lite snor som rinner... *skönt*

Hoppas hon slipper bli mer sjuk nudå.....


Just det ja, Hampus o Ronja skulle åka skidor på skolan idag.... Hoppas det går bra.... Ronja gillar ju det + att åka skridskor.... Måste ta o fixa ett par jag oxå så jag kan åka med dom.... Brukar åka varje år men ifjol vart det inget...  O längdskidor älskade jag att åka som barn.... Jag o en kompis har surrat i flera år om att åka men det har aldrig blivit av.. :(

Nää, kanske ska sluta skriva en massa skit o göra lite nytta istället....


Pling-Pling....

Ovido - Quiz & Flashcards