Alla inlägg under januari 2009

Av blondizh - 6 januari 2009 19:23

.... vad kallt det ska vara, ändå så är det ganska milt idag.... Vet inte vad det är men jag har frysit som en gris dom här senaste dagarna.....

Igår kom 3 av 4 barn hem.... Hampus är med farfar.....

Vi gjorde inte så mycket igår mer än att vi var på Ica Maxi o Citygross o handla....   Myste till riktigt på kvällskvisten med lite chips o dippa...

Idag har Ronja o Virre varit med Alex o Lill-Victor ute i 2 omgångar...

Vi har varit inne o ritat, lekt, städat o diskat....  Freja stod på en stol med diskborsten i högsta högg...hahah... Var sååååå söt..hehehe :P

Vet inte vad det är men har verkligen legat på latsidan när det gäller matlista den senate tiden...

Vet igentligen inte varför... För jag hatar verkligen o fundera varje dag vad man ska äta.... Så printade ner en igår o så här blev den....


Mån: Janssonsfrestelse....


Tis: Lasagne....


Ons: Fiskpinnar o potatis med "skarpsås"....


Tors: Korvstroganoff o ris....


Fre: Fläskpannkaka....


Lör: Köttfärssås o spagetti....


Sön: Skinkstek o potatis med svartvinbärsgelé....


Inklusive råkost kanske man ska skriva...hehehe

Försöker att alltid ha nått grönt av nåt slag till maten.... Idag gjorde Ronja o Virre salladen... Dom brukar få hjälpa till eftersom dom tycker det är så kul...

Nån som har några bra tips på snabba middagar... Lite tråkigt o äta samma, skulle vilja ha lite nya recept... :P

Nepp, dags att ge Ronja o Virre kvällis... Freja har nyss slocknat....


Natt-Natt där ute....



Av blondizh - 4 januari 2009 14:44

.... har jag åkt på så jag måste ringa VC imorrn så jag kan få mig en kur....

Vi håller på att städa bort julen nu... Lite tidigt kanske men jag är såååå piss le på den...hahahha  :D


Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva just nu så jag slutar här...

Åter till städningen....


Bye bye...


Av blondizh - 1 januari 2009 14:38

.... är avklarat.... :D   Jag o hjärtat var hos Shrek o Fiona i granloholm på nyårsafton....  Vi grillade, hade femkamp (fyrkamp), spela spel o bara myste.... Vi var 9 st allt som allt.... Så Tack för gästfriheten på Nyår!!!!

Lägger in lite bilder o dom får tala för sig själva....


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards